La FCVS...
- Fa en tot moment de pont entre el centre educatiu i l’entitat social, donant recolzament a les dues parts.
- Fa la sessió de treball introductòria amb els alumnes per explicar-los què és l’àmbit social i el voluntariat.
- Fa la sessió de treball sobre com fer ús de la guia didàctica del projecte Mirades.
- Lliura un exemplar de la guia didàctica en format digital (guia per a alumnes i guia per al tutor)
- Acompanya els alumnes i docents durant la primera visita a l’entitat.
- Difon tots els vídeos que resultin d’aquest projecte a través dels seus canals de comunicació (web, canal YouTube, xarxes socials)
- Duu a terme l’avaluació del projecte un cop finalitzat el curs escolar a partir de les avaluacions de tots els participants.
El centre educatiu...
- Assigna, almenys, una persona del professorat per fer el seguiment del projecte.
- Organitza l’alumnat en grup de màxim 8 persones, per al desenvolupament del projecte.
- Posa a disposició dels alumnes l’aula d’informàtica (els programes d’edició de vídeos es poden trobar a la guia didàctica del projecte) perquè els alumnes puguin fer l’edició ells mateixos.
- Facilita (ja sigui amb mitjans propis o bé a través dels alumnes) el material de gravació necessari.
- Els alumnes visiten l’entitat social, amb la qual col·laboraran, sempre acompanyats, almenys per un professor del centre.
- Els grups d’alumnes han de realitzar un vídeo – reportatge sobre l’entitat seguint les indicacions i suggeriments de la mateixa, aportant la seva proposta creativa. Respectaran la voluntat d’aparèixer en el vídeo de les persones voluntàries i/o beneficiàries de l’entitat.
- Professors i alumnes duen a terme l’avaluació del projecte.
L’entitat participant...
Han de comprometre’s a assignar una persona al projecte per a:
- Realitzar una sessió de treball amb els alumnes per explicar-los l’entitat (què fan, a qui atenen, quines necessitats cobreix, quines activitats realitzen les persones voluntaris dins l’entitat, i altres informacions que permetin el coneixement de l’entitat).
- Mantenir un contacte fluid amb el centre educatiu i amb la FCVS per respondre possibles preguntes i dubtes dels alumnes mentre es documenten per preparar el guió i la gravació del vídeo.
- Contactar amb persones voluntàries i beneficiàries de l’entitat (si es considera) per convidar-les a sortir en el vídeo. Gestionar (si és necessari) els permisos d’imatge d’aquestes persones.
- Atendre els alumnes el dia de la gravació, acompanyar-los per les instal·lacions de l’entitat oferint-los recolzament.
- Dur a terme l’avaluació del projecte.